Om mig

Mitt foto
Gift och Mamma till två utflugna barn och mitt intresse är Schäfern Molly som jag tävlar i elit spår med. Tycker om hemmet och naturen.

lördag 4 september 2010

Göra egen säng gavel

Först var jag till bygghandeln och köpte en vägg skiva eller spånskiva...
Sågade till den i sängens bredd...
Sen var jag till möbelaffären och köpte hobby skum på rulle....
Häftade fast det på spånskivan.....
Tog ett gammalt lakan som jag fodrade över skumgummit....
Häftade fast tyget på baksidan och spännde det...
Gjorde likadant med tyget som jag spännde ovanpå foder tyget....

Jag tycker att vi skulle ha tagit av gaveln lite men Emma vill ha den så här hög(120cm).Tyget är ett fuskfårskinns tyg men Emma vill ha ett vitt linne tyg som jag ska köpa på måndag och hon vill ha ett vitt överkast...

1 kommentar:

  1. Va fint det blev. Dottern måste vara supernöjd med sitt nya rum!!!

    Ha en skön söndag

    SvaraRadera