Om mig

Mitt foto
Gift och Mamma till två utflugna barn och mitt intresse är Schäfern Molly som jag tävlar i elit spår med. Tycker om hemmet och naturen.

tisdag 18 oktober 2011

Mellan jägare och älg =)

Jag har hållit mig borta från "vår" skog i en vecka nu för älg jakten skull. Igår åkte jag till skogsvägen med bilen och körde där först såg inte en bil eller jägare så vi gick en långpromenad =)


Jag kan lova att satt det någon jägare på lur där så skrämde Molly bort varenda älg på flera mils avstånd.


Hon är en sån där hund som skäller och gapar när hon leker. Jag satt på Larrys tjänste tecken så hon skulle synas.


Molly springer och far överallt Rolex håller sig vid mig...


Hundarna behöver känna friheten och jag släpper inte Rolex uppe i skogen vid oss. Det är så mycket med hundar där. Häromdagen var det en liten rackare som kom som en pil och skulle på mina. Hundens matte plockade svamp.


Rolex skulle fram på den och Molly blev rädd och stack bakåt... Aj, min rygg fick en knäck....
Det är därför jag inte släpper honom.


Men det gick bra jag stoppade hunden men min ljuva röst =)


Sista svampen den börjar se lite sliten ut



1 kommentar:

  1. Härliga hundbilder,de ser så glada ut.Bra om de skällde då kanske de räddade livet på någon älg.Otäckt med din ryggskada,men sjukgymnastiken stärker väll musklerna

    Kram Marlene

    SvaraRadera