Om mig

Mitt foto
Gift och Mamma till två utflugna barn och mitt intresse är Schäfern Molly som jag tävlar i elit spår med. Tycker om hemmet och naturen.

måndag 12 september 2011

Oj oj =)

Oj oj , vad jag plockar svamp fast bara kantareller..


Hela skogen är full, idag fick jag en halv Domus kasse den blev faktiskt tung att bära =)
Idag hittade jag jätte stora kantareller och det är kul.


Jag fick lov att blunda och försöka strunta i svampen för det är inte så roligt att rensa den. Jag skulle egentligen ut och träna med Molly fast det blev svampplockning istället. Vi får träna i morgon.


Jag tycker det är så kul att plocka svamp undra hur mycket jag burit hem genom åren ?


Synd att det inte går att äta flugsvampen för visst är den fin och ser riktigt god ut med...


Hmm, jag råkar ju veta att det finns fler kantareller där ute =)
Jag har rätt mycke i frysen nu behöver nog inte köpa en enda champinjonburk i vinter.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar