Om mig

Mitt foto
Gift och Mamma till två utflugna barn och mitt intresse är Schäfern Molly som jag tävlar i elit spår med. Tycker om hemmet och naturen.

tisdag 26 mars 2013

Jag har en plan.....

Vi är ofta så många som ska äta på helgerna så vårt kök med sex stolar känns trångt...


Så nu i sommar ska jag leta efter äpplet stolar tio st och ett stort matsalsbord.
Tänker göra om vårt vardagsrum till en matsal, och flytta ner soffa och tv till gillestugan som vi just nu använder till lager lokal :-0



Från vardags rummet ner till gillestugan har vi en spiraltrappa. Det blir lite som samma rum bara att gå en trappa ner.



I gillestugan har vi en öppenspis som vi aldrig använt under de tjugo år vi bott här så om man sätter in en insats i den kan det bli mysigt där nere.
Vita väggar och heltäckningsmatta där nere.
Men först måste vi rensa ur alla gamla fula furu möbler som står där..


Jonas plan inför sommaren är att bygga en ny altan, den vi har nu ser ut som en låda...
Vår altan ligger lite högt upp som på bilden..
Visst är den fin på bilden?


Mitt lilla hjärta sitter och väntar varjedag på husse när han slutar jobbet, hon ser ner på vägen om hon sitter på sängen:-))


Nu är det fina vårdagar men fortfarande kalla nätter.


Jag och Emma var och tittade på kycklingarna häromdagen när vi var ute och övningskörde.



Kram Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar