Om mig

Mitt foto
Gift och Mamma till två utflugna barn och mitt intresse är Schäfern Molly som jag tävlar i elit spår med. Tycker om hemmet och naturen.

söndag 3 januari 2010

Rolex

Eftersom Rolex har börjat att dumma sig så hemskt, så tänkte jag köra med utröttnings metoden.
Jonas tränar väldigt hårt och han knäckte vår förra hund med sina löparundor så han har inte fått tagit med sig Rolex
Men nu får han göra det först löper han nån mil med honom sen går jag ut och tränar bland andra hundar med honom....Men idag fick jag åka och hämta Rolex han orkade inte- då var de i Norberg....

Det slår liksom över för honom vissa hundar på stan går bra att möta, andra blir han helt blockerad av, han är för dåligt miljötränad och jag har för dåligt ledarskap.
Det har hänt några ggr att han biter oss i ren upphetsning vid mötet med andra hundar. Naturligtvis är det inte det han vill men kul är det inte -vi måste jobba bort det här. Han biter inte hårt jag skulle kalla det för "nafsning".
Det är svårt att komma på den rätta metoden men jag har börjat med "sitt" det vet han vad det är och jag lyckats ganska bra med att bryta honom då....Idag ska jag ta med en boll på snöre för belöning. Kan inte ge honom nåt godis pga. allergin..
Rolex är en väldigt snäll och go hund annars, det är precis som om han inte litar på oss och måste försvara sig själv.....?????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar