Om mig

Mitt foto
Gift och Mamma till två utflugna barn och mitt intresse är Schäfern Molly som jag tävlar i elit spår med. Tycker om hemmet och naturen.

torsdag 10 maj 2012

Giro d' Italia

Det var första gången som vi flög med Ryanair, jag fick höra så mycket skit om flygbolaget innan vi åkte.


Men det var faktiskt riktigt bra det enda var att det inte gick att fälla stolarna men vi flög inte så länge..
När vi kom fram hyrde vi bil och sen skulle vi försöka hitta till Bella Italia där vi bor. Vi åkte 9 mil och igenom minst 20 rondeller kom fram 5min före 22.00 och de stängde kl 22, ibland har man tur =))


Direkt första dagen åkte vi och hyrde cyklar till cyklisterna ;)


Här är vår bungalow som vi bor i inte så jätte fint men det duger...


Vi åkte in till Verona som är Italiens vackraste stad och det var riktigt fint där..


Giro d'Italia gick där och vilken folkfest det var


Två sugna cyklister ;)


Emma står beredd och väntar på dem, när de kom så sa det bara switsch så var de förbi, det gick fort!!






Pris utdelning och super mycket folk, vem vet kanske jag hamnade på tv i något land för de filmade överallt, ska nog titulera mig som tv- kändis ;))





Dom var lite fyndiga som klistrat bilder på kända italienska cyklister på vägarna...





Det är så fint i Verona vi ska åka dit en annan dag när inte girot går och titta nu var det ju så mycket folk....


På kvällen tog vi oss en promenad vi gardasjön


Det var så mycket knöl svanar där, en svart svan??
Måste kolla i fågelboken när jag kommer hem.


En jätte fin sjö med grönt vatten.








Nä, nu ska vi gå och sola och bada vid poolen här är det jätte varmt och soligt..





Rosorna blommar överallt det är så vackert


Emma och jag tog italensk pizza till lunch med mozarella ost på jätte god:)


Det kilar små ödlor överallt.


Kram Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar