Om mig

Mitt foto
Gift och Mamma till två utflugna barn och mitt intresse är Schäfern Molly som jag tävlar i elit spår med. Tycker om hemmet och naturen.

tisdag 13 augusti 2013

Tävling x 2

Vi har varit och tävlat på lördagen var vi till Ockelbo och körde vår första lägre spår tävling.
Enkelt trodde jag det är många OM...


Molly kliade sig på platsliggningen betyg 8
Lekte med apporten betyg 5
0 på krypet och 0 på bud föringen..
Det fattades 3,5 p på lydnaden till uppflytt :(
Spåret som är på bild nedan gjorde hon kanon =)


På söndagen var vi till Eskilstuna och tävlade då fick vi 5+slut på spåret (bild nedan)...


Av tio startande var det fem som sprack på spåret.
Vi nollade även krypet och fick 5p på apporten...
Annars gick det bra, det är bara det där med OM =))
På söndagen fattades det mer på lydnaden 9p.
Spåret var svårt inte så bra terräng och 1.4 km jag mätte dem båda dagarna. Man ser på bilden hur hon snurrat så jag anar vart det två missade pinnarna ligger men det räckte iallafall och vi hade fullt på Budföringen :-)
Den 14 sept har vi anmält oss igen till Skutskär...
Det är bara att bita ihop och komma igen...
På torsdag tävlar vi i lyd 2.

Kram Annelie

1 kommentar:

  1. Då får jag säga stort lycka till då istället och det verkar precis som om hon bara busar, fast hon kan perfekt om hon bara vill! Kan det vara så... :)

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera