Om mig

Mitt foto
Gift och Mamma till två utflugna barn och mitt intresse är Schäfern Molly som jag tävlar i elit spår med. Tycker om hemmet och naturen.

fredag 12 september 2014

Vilken unik upplevelse..

Idag när jag var ute och gick med Molly i skogen så började hon sniffa och springa precis som att det var nåt djur där..
Lägg av!! Sa jag åt henne och vips stod det ett lodjur med två ungar framför oss..
Hit sa jag och kopplade henne..


Jag ringde Jonas och sa fy fan vad häftigt jag har sett ett Lo med två ungar...
Ops, hon kommer tillbaka ..?
Vänd hemåt sa Jonas och jag vänder...
Bakom mig står en stor lodjurs hane bara 20 m bakom :-0
Jag blev jätte rädd och skriker åt honom försöker skrämma i väg han...
Molly skäller och jag skriker stampar i backen men han bara tittar på mig...
Honan framför och hanen bakom... Hjälp!!


Tillslut lunkar han in i skogen och vart honan tog vägen såg jag inte...pust


Molly fick gå kopplad hem, jag mailar länsstyrelsen och de ringer upp. Han sa att jag hade tur som klarade hunden. Det var inte ovanligt att hanen gick men hona och ungar. Han trodde att de försökte få Molly att jaga honan som lockbete..
Ungarna var hon iväg och gömde..


Min bild på lo honan långt fram på stigen syns knappt..



Kram Annelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar